søndag 2. mars 2014

DAGENS RI-MAKE - KURVFLETTING

 Neida, jeg har ikke flettet denne kurven helt fra begynnelsen, men jeg har restaurert den, om man kan si det slik. Jeg fant den forrige helg i bruktbutikken på Geilo sammen med diverse andre saker og tenkte at dette kunne bli et finfint prosjekt. Den så litt sliten ut og fletten hadde røket enkelte steder. Nedenfor vises bilder av prosessen. 



1. Kurven før jeg gikk i gang.
2. Fletten hadde røket flere steder.
3. Jeg fjernet de gamle snorene som var røket og som uansett ikke var spesilet pene.
4. Den gamle snoren ble erstattet av en ny ståltråd kledd med nydelig grålilla papir.
5. Den gamle fletten ble kopiert.
6. Kurven ble så god som ny!

Kurven kan som alle kurver brukes til alt mulig. Jeg har testet den med magasiner...


…og som oppbevaring for mindre hånduker på badet.


Photo: RI-MAKE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar