torsdag 26. november 2015

GJENBRUK EN ØDELAGT FLUKTSTOL

Ferdig!


I sommer, da en av flukstolene våre gikk i stykker, tok jeg vare på trekket. 
Nå, et halvt år senere, har jeg sydd en liten mappe av trekket. Med den skal jeg få orden på mindre eiendeler som nøkler, kort og telefon, det aller nødvendigste. 

Mønsteret er rett og slett små biter av tekstilpapir som strykes fast til stoffet ved hjelp av strykejern og matpapir. Jeg hadde en liten rest liggende, men jeg tror du får kjøp slikt papir i alle hobbybutikker. 
Når mønsteret var ferdig, sydde jeg fast glidelåsen med utsiden mot stoffets rettside. Til slutt sydde jeg sammen mappen på vrangen ved hjelp av en rett søm på hver side. Mappen ble ca. like bred som glidelåsen. 
NÅ skal det bli ordning og reda!



Photos: RI-MAKE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar