torsdag 30. juni 2016

10 FAVORITTER

I dag har jeg brukt formiddagen til å rydde på macen. Det er særlig bildemappen som trenger en opprydding. Jeg er nemlig veldig flink til å ta mange bilder, men dessverre ikke like flink til å slette alle bildene som ikke blir bra nok. Egentlig er det en ganske hyggelig jobb, med kaffe i koppen og radio i bakgrunnen. Som et resultat av ryddingen har jeg valgt ut 10 favoritter som jeg tenkte å dele med dere. Om du lurer på hvilket bruktfunn jeg aldri kvitter meg med, hvilke farger jeg liker best akkurat nå, eller hvilket sted som gjør godt for sjela, ja så er det bare å lese videre.

1. Favoritt  - prosjekt:
Respateksbordet jeg fikk av foreldrene mine etter en opprydning i kjelleren.
Prosessen finner du her. 


2. Favoritt - bruktfunn:
Benken i teak som jeg fant på bruktbutikken i Stranda. 
Den er klassisk og kan brukes til mye forskjellig, som sittebenk, 
oppbevaring for bøker, bilder og pyntegjenstander. 
Kommer aldri til å kvitte meg med denne.


3. Favoritt - magasin:
Jeg kjøper mange magasiner, men det franske interiørmagasinet Milk er min absolutte favoritt. 
Her finner jeg inspirasjon til egne prosjekter og til fine innredningsløsninger. 
Rett og slett veldig inspirerende.


4. Favoritt - sted:
Stranda og vestlandet. 
Fjell, fjord og nydelige fossefall.
Balsam for sjelen, hver dag.


5. Favoritt - syssel:
Akkurat nå er det hekling. 
Digger at jeg kan ta med meg et nøste og en pinne hvor som helst, når som helst. 
Null døtid på meg.


6. Favoritt - fargepalett:
Brente og støvete farger.
Spesielt grønt, blått og nude er mine favoritter akkurat nå.
Putene har jeg heklet av garn fra ulike bruktbutikker.


7. Favoritt - drikk:
Kaffe. (Helst med melk)
Det får frem de kreative tankene.
Jeg blir generelt positivt innstilt til det meste etter en kopp.
Helt genialt.


8. Favoritt - blomster:
Markblomster. 
De kan plukkes i veikanten og roper:
"sommer kommer!"


9. Favoritt - servise:
Pentik.
 Ingen over, ingen ved siden.
Tidløst og fint!


10. Favoritt - godis:
Sjokolade fra Geiranger.
Den med chili. 
Helt magisk.



Bilder: RI-MAKE

2 kommentarer:

  1. Her snakker vi stil, klasse og øye for detaljer! Du har en egen evne til å se muligheter og finne skatter, samt "omskatte" til større skatter :-)! Blir alltid så inspirert av bloggen din!
    Fikk så lyst til å hekle puter jeg og, kan jeg spør og nr på heklenål og måte? Enkle staver?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for veldig hyggelige ord og motiverende tilbakemelding! Nå ble jeg veldig glad! :) Jeg har brukt heklenål i str. 3 på alle putene. Garnet har jeg funnet brukt, og det varierer derfor noe i tykkelsen, likevel er det relativt tynt garn jeg har brukt på alle putene. Jeg liker også best å bruke garn i 100% ull, for da blir det mindre nupper på sikt. Jeg legger opp ønsker antall med enkle masker, deretter legger jeg opp doble masker fra og med rad to. Jeg er ingen heklemester, lærte det på you tube og bruker samme metode hver gang. Antar man kan kalle det for doble staver?? Håper dette var til hjelp. Lykke til med putene! Rikke :)

      Slett