lørdag 24. september 2016

RI-MAKE STOL

Jeg har jobbet med denne stolen i lang tid, tenkt og grublet, tatt den frem og satt den bort igjen. Den tilhører egentlig kjæresten min, og til sammen har vi fire slike stoler. 
Jeg har aldri likt stolene sånn veldig godt, spesielt ikke den "amøbe-formede" ryggplaten og setetrekket. Rammen derimot, er veldig fin og oser av potensiale, og da ryggplaten sprakk opp og samtidig løsnet fra stammen, fikk jeg frie tøyler. Jippi!


Så langt har jeg fjernet ryggplaten og det grønne trekket, kastet den gamle polstringen og pusset ned treverket med pussemaskin. Jeg har litt igjen med pussemaskinen før jeg kan behandle trevreket videre, men så langt synes jeg dette ser lovende ut. Nå må jeg bare tenke litt på hvordan jeg kan lage og montere ny ryggplate, og ikke minst hvilket trekk stolen skal få. Gøy! 




Bilder: RI-MAKE

4 kommentarer:

  1. Hei!
    Så flott den blir! Hva med en tykk eller flere tynne skinnremmer i fin congac farge som du fester i ryggspilene istedet for treplaten? Og brunt ullstoff som passer til skinnet på setet :-)?
    Alltid kjekt med inspirasjon fra deg! Fant et gammelt eikespisebord med utrolig stygg overflate, men tenkte på det du har klart å fikse, kjøpte bordet, og jammen ble det ikke bruktbart ;-)! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Så utrolig glad jeg blir når jeg hører at jeg har inspirert til gjenbruk! Så kjekt når man finner ting man liker og kan fikse det. Jeg har tenkt på skinn jeg også. Utfordringen blir høyden på ryggen, for platen var høyere oppe på ryggspilene, så jeg må finne noe som ikke gir for lav støtte i ryggen. Har skisset opp ulike alternativ, så nå må jeg bare velge! Tusen takk for hyggelige ord og ikke minst gode innspill! Rikke :)

      Slett