lørdag 14. januar 2017

2016 - ÅRET SOM GIKK

2016 har vært et annerledes år.
-
Det har vært et år på frifot, på reise, et år med eventyr og ny inspirasjon, 
tid til å leve, reflektere og legge nye planer. 
Her er en oppsummering av året som gikk:
-
I januar pakket vi ned hverdagen i esker og forberedte oss på å flytte fra Stranda.
Som avkobling fra flyttekaoset heklet jeg en pute av garn jeg fant på Fretex,


- og forsøkte å plante om monsteraen, sånn at jeg kunne gi den bort i gave. 
Den døde. Jeg skylder på kulda. 


Jeg vant lysestake fra Clipper på Instagram, 


- og lagde kroppsskrubb på budsjett, 


- slik at jeg skulle bli klar for sol og varme i Thailand, første stopp på reisen.


Thailand bød på sol og varme. 
Jeg fant inspirasjon i skogen, tegnet postkort, lagde smykke av skjell fra stranden, 
og så solen gå ned i vest.


I begynnelsen av mars gikk reisen videre til New Zealand, 
men på vegen stoppet vi noen dager i Sydney. 


Etter tre dager med god kaffe, arkitektur, bystrender, 
og innkjøp av kretaive nødvendigheter, gikk turen videre til New Zealand. 
-
Jeg hadde så store forventninger til NZ at jeg nesten regnet med å bli skuffet. 
Det ble jeg ikke. 
Jeg kan med hånden på hjertet si at NZ er det vakreste landet jeg har besøkt. 
Jeg skulle så gjerne ha vist dere alle bildene mine 
men her er noen av stedene vi besøkte. 
En opplevelse for livet. 






Jeg fikk tid til å være kreativ på reisen, 
og ved hjelp av penn, saks, tubelim, og papir fra hist og her, 
ble det mange små bilder.


Etter en måned på NZ gikk turen videre til Australia, 
hvor vi blandt annet besøkte søsteren min som studerer i Melbourne. 
Der ble det byvandring, utallige kopper med " strong flat white", og mye god mat. 


Vi fikk også sett litt av den spektakulære naturen Australia har å by på. 


Fire uker i Autralia gikk fort, og brått var det tid for hjemreise.
På vegen stoppet vi i Singapore,


- og 1 mai var vi plutselig hjemme igjen.
Rart og litt trist, men samtidig veldig godt.


Jeg gikk på skattejakt og fant et gammelt bord som trengte hjelp,


- og avokadoplanten hadde skutt i været mens vi var borte.


I juni fikk jeg jobbe sammen med en ekte trappesnekker,


- og vi besøkte gode venner i Stranda.


På bruktbutikken i Stryn fant jeg kunstvevgarn og linstoff, 


- som har blitt til mange fine puter i sofakroken.


4 juli ble jeg 30 år. Hurra !!
Dagen ble feiret med fjelltur, fiskestang, kaffe, is og loppis.
En perfekt dag!


På loppis møtte jeg "den stygge andungen" som ble med meg hjem for 5 kr,


- og denne lampen ble fin med spraymaling og ny ledning.


Sommeren ble tilbrakt i Norge, 


- og september kom med "blå stillet".  


Jeg fortsatte på et stolprosjekt, 


- besøkte Kiasma i Helsinki, 


- og kom hjem til frost på fjellet.


I oktober ble denne krakken pusset og trukket om, 


- og da desember kom, gikk jeg i dvale her inne. 
Jeg feiret jul med dem jeg er mest glad i og la planer for det nye året. 
2017, jeg gleder meg!!!


//Bilder/Collager: RI-MAKE//








2 kommentarer: