mandag 11. januar 2016

TOPP 10

Nytt år, nye muligheter. 
Jeg gleder meg til dette året, legge planer, se fremover. Samtidig er det gøy å se tilbake på året som gikk. For eksempel, har jeg sett tilbake på hvilke bruktfunn jeg gjorde i 2015. Det var mange. Det var ikke så lett å velge, men her er de, mine ti beste bruktfunn i 2015, hvor nr 1. er best.

10. 
Sylinderformede vaser i klart glass fra NMS Gjenbruk, Fretex og loppis. 


9. 
Bønneformet treskål fra Fretex.


8. 
Flere nye messingstaker/vaser til samlingen. 


7. 
Liten krakk fra Fretex.
Med pussemaskin og lys olje ble den fin.


6. 
Vaser i støvete fargenyanser.


5. 
Krus fra Arabia, funnet på Fretex.


4. 
Blomsterkrukke i grov leire fra Fretex i Bergen.


3. 
Melkemugge og eggeglass fra Pentik. 
Fant dem på Fretex, samlingen er snart komplett!


2. 
Fleksibelt hyllesystem med bøyler i messing.
Herlig retro fra brukten i Stryn.


1. 
Ingen over, ingen ved siden. 
Original Scandia Prince fra Fjordfiesta.
Kan egentlig ikke kalles et funn siden jeg FIKK(!) den av sjefen min. 
50 år og like fin. Heldige meg.


Jeg håper dette er til inspirasjon for 2016. 
Gjør deg selv, omgivelsene dine og klimaet vårt en tjeneste. 
Kjøp brukt.

-Rikke

 Photos: RI-MAKE










4 kommentarer:

  1. Så mange herlige funn!
    Det er gøy med skattejakt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lena! :) Enig, er så spennende!

      Slett
  2. så morsomt blogginnlegg. Skikkelig kreativt og helt annerledes enn alt annet man ser av mainstream moderne og nye ting i bloggverden. Digger det! Derfor liker jeg også bloggen din så godt. Du inspirerer! Fikk jommen lyst å gjøre et lignende innlegg selv! Hjertens godt nyttår forresten. Har hatt stor glede av dine blogginnlegg i løpet av året som har gått. Gleder meg til det kommende året også. Klem fra Beate

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Beate! Takk for hyggelige ord som motiverer til videre blogging og gjenbruk! Kjempe stas å høre at jeg inspirerer, det er alt jeg ønsker. Gleder meg veldig til å se dine beste funn om du bestemmer deg for å vise dem frem. Nesten like gøy å se hva andre har funnet som å gjøre funn selv. Venter i spenning! Klem Rikke

      Slett