lørdag 16. juli 2016

RAMMER

Fine rammer er dyrt, eller som jeg liker å si; en investering, og en dag når lommeboka tillater det skal jeg investere i fine rammer til alle bildene mine. Inntil da må jeg ty til andre løsninger, som å finne dem brukt. 

Jeg plukker bestandig med meg rammer når jeg finner noen jeg synes er fine. Mine kriterier er at de skal være enkle, uten buer og krimskrams, og ikke for kraftige. Jeg er spesilet glad i sorte rammer eller rammer i eik, men det viktigste er at rammen løfter frem bildene uten å ta for mye oppmerksomhet, synes jeg. Bildet bestemmer, ferdig snakka.

Rammer jeg ofte kjøper brukt er de enkle rammene i messing. Jeg synes de er fine som de er, men enkelte bilder kler en skarpere kontrast, eller kant om du vil. Jeg liker at rammen er smal, og med sort matt spray ble den akkurat det bildet mitt trengte. Super enkelt og et rimelig alternativ. 


Bildet heter "tåke" og ble til mens jeg reiste rundt på New Zealand, i nettopp tåke. 


Bilder: RI-MAKE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar