fredag 31. juli 2015

INSPIRERT

Jeg blir inspirert av det meste. Kanskje aller helst av de tingene man kanskje ikke skulle tro var så veldig inspirerende. Det kan dreie seg om alt fra en porselensflis, måten papiret krøller seg på før det havner i søpla, byggevarehus, den gule midtstripen i kjørebanen, steiner, ulike tekstiler, en strikket genser, og så videre. 

Til tross for dette er jeg ikke vond å be når det kommer til kjøp av blader. Jeg ELSKER blader. Narvesen er mitt mekka, og han her hjemme mener bestemt at jeg lider av "blaomani". Noen av bladene samler jeg på, mens de som ikke kommer gjennom nåløyet, de arkiveres. 

Arkiveringen foregår på følgende vis: Aller først lager jeg meg en god kopp kaffe og finner frem radioen. Deretter finner jeg frem de aktuelle bladene som skal arkiveres og så river jeg ganske enkelt ut alt som fanger interessen. Til slutt beskjærer jeg de ulike motivene ved hjelp av en paiprkutter og limer alle bildene inn i inspirasjonsbøkene. Jeg startet med dette for snart ti år siden og samlingen er nå oppe i hele åtte bøker. Jeg anbefaler virkelig å gjøre dette. Først og fremst fordi du nytter bladene maksimalt, og dessuten får du et helt unikt inspirasjonsbibliotek. Og en ting til, du blir ikke firkantet i øynene av å bla i dem! ;)
Hva inspirerer deg?




Photos: RI-MAKE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar