onsdag 21. oktober 2015

BUTIKKINNREDNING

Jeg er ikke den som shopper vilt. Jeg blir faktisk ganske sliten av å gå i butikker, og finner jeg noe, ja så går jeg ofte tomhendt ut, jeg må nemlig tenke litt på det. Likevel elsker jeg å gå i enkelte butikker for å hente inspirasjon. To av dem er Pepper-butikkene i Bergen, hvor interiøret i klesbutikken er tegnet av Eriksen Skajaa Arkitekter. 
Original betong med avskallet maling og puss er bevart, og enkle, grå plater er montert som brystning for å skape kontrast. Sammen danner disse bakteppe for klær og gjenstander, sirlig hengt opp og stilt ut på møbler av eik og marmor. Så genialt og så vakkert! 
I butikken som selger skjønnhetsprodukter, er rå betong og "palleliknende" møbler, byttet ut med hvitt, grovt panel i kontrast til enkle, hvite hyller og minimalistisk innredning. 
Ja da, det ble med noen få ting hjem i kofferten, både nytt og brukt som dere snart skal få se. 

God onsdag!


Photos: RI-MAKE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar