fredag 1. april 2016

BRUKTHANDLING PÅ NZ. DEL 3

Hei! Nå et det en stund siden sist, men der er litt deilig å koble fra når man er på reise, konsentrere seg om der man er, der og da. Dessuten er nettet ganske ustabilt, så da er det like greit å ta en liten pause. Siden sist har vi beveget oss nordover. Først kjørte vi bilen til Picton i nord på den sørlige øya, parkerte den og tok båt over til Wellington, hovedstaden på New Zealand. Etter to fine dager i Wellington tok vi toget til Auckland, hvor vi, etter noen dager leide en ny bil som vi kjørte helt ut til tuppen av den nordlige øya. Så fint!

 

I går var det tid for å reise videre igjen, til Melbourne i Australia hvor lillesøsteren min bor. Dette er verdens kaffehovedstad, og nå gleder jeg meg til dagens første kafébesøk, for ikke å nevne alle bruktbutikkene. Her kan jeg legge igjen det jeg finner også, ingen bekymring for overvekt. Knegg. Åja, også fant jeg dette på en bruktbutikk i Wanaka på New Zealand. Tenkte å sy det om når jeg kommer hjem, gjøre det kortere (nå rekker det til gulvet) og kanskje fylle ut noen av feltene med perler og broderi. Gleder meg til det! 

-Rikke

 

Photos: RI-MAKE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar