onsdag 11. september 2013

DAGENS RI-MAKE GRYTEKLUTER

Har lenge hatt et ønske om å kunne hekle. Strikking og hekling er noe jeg liksom aldrig har lært, men takket være denne fine snella med grovt bommulsgarn (er litt usikker på om jeg kan kalle det nettopp det, men grovt er det), youtube og tolmodighet har jeg endelig knekt koden. Juhu!!

 Men hva skulle jeg lage? Sikkert greit å starte med noe enkelt, tenkte jeg og satte i gang med en sirkel som skulle bli en gulvmatte til badet med grov struktur... 

 Ehm..Jeg forsto kjapt at jeg, som så mange ganger tidligere, hadde overvurdert mine egne ferdigheter og bestemte meg for at firkantede krytekluter fikk holde denne gangen...

Her er nålen jeg brukte. Grovt garn kan med fordel trenge en tykk heklenål fikk jeg vite i butikken her på Stranda.

 Slik ble det endelige resultatet.

Synes den grove strukturen gjør seg fint sammen med det grafiske mønsteret i sort og hvitt på kjøkkenhåndkledet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar