fredag 2. januar 2015

2015

Så var det plutselig 2015!
 Jeg gleder meg bestandig til alt det nye som kommer, til en ny start, til nye gode vaner og til alt som ikke kommer til å bli noe av men som jeg her og nå tror blir noe av. 
Før man går inn i noe nytt kan det uansett være fint å se tilbake på det som var. 
Her er et glimt av året som gikk. 



Året ble sparket i gang med ny, sort moleskine, kaffe og hjemmelaget juice. 
Samtidig forvandlet jeg noen av valnøttboksene som hadde hopet seg opp.


I januar lagde jeg min egen årskalender og tok en tur til Stockholm. 
Da jeg kom hjem igjen lagde jeg konvoluttveske av en handlepose fra Whyred. 

På bruktbutikken i Stranda fant jeg en finfin kurvstol, og kålchips ble en hit.


De gamle klokkene i porselen ble oppgradert med hvit spraymaling,


 og vi dro til Geilo og gikk på ski i mangel av snø på vestlandet. 
Der fant jeg fine staker i messing og ellers koste jeg meg inne med ullsokker og varm te.


Jeg restaurerte denne kurven


og viste frem deler av soverommet i konkurransen med samme navn inne på NIB, 
pimpet papirposer og pyntet med eucalyptus.


Jeg flettet nytt lokk til esken fra Acne med gamle kort og utklipp


og da sommeren kom ble uteplassen oppgradert med hjemmelaget pallesofa. 
Puter ble sydd, og kassen vi fant i en grøft ble brukt til bord.



Jeg tok en tur til Malmø og ble misunnelig på denne leiligheten.
.

Ble glad og pitelitt stolt da jeg ble publisert i juniutgaven av NIB Hjemm.



Brukte altfor lang tid og mye energi på dette serveringsbrettet



og fant mange kupp på bruktbutikker gjennom sommeren.



Fant denne stolen på Fretex i Ålesund…



og malte den grå.



Lappet sammen gamle rester til forskjellige puter



og ble spesielt glad i denne.


Fant ut at messing og farget glass passet fint sammen,



og transformerte dette respatexbordet fra skrap



til nytt arbeidsbord.



Reiste til Italia på ferie.



Kom til finalen i NIB's konkurranse, Likebrabrukt



Mekket lampeskjerm av garn og metallrester.



Fikk julestemning i midten av november 



Pusset og oljet stolen jeg fant på brukten i Stranda



Pyntet med planter



og ønsket alle en riktig God Jul og et Godt Nytt År!
Ser frem til nye prosjekter i 2015.



Photos: RI-MAKE

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Som jeg har sagt tidligere, du har den beste bloggen på NIB, dette innlegget beviser det :-) Du er til stor inspirasjon og er utrolig flink!
    Gleder med til 2015!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen! Tusen takk for at du stikker innom og legger igjen så fine ord! Snille du! :) velkommen skal du være også i 2015! Rikke :)

      Slett