lørdag 10. januar 2015

BELYSNING

God tilgang på lys er viktig. 
Det virker positivt på helsen og fremmer prestasjonene våre.
Til tross for dette har jeg aldri likt for mye lys inne. 
Jeg synes rett og slett at taklys er forstyrrende.
Jeg er mer fan av det jeg kaller punktbelysning og selvsagt god tilgang på dagslys. 

Med punktlys tenker jeg på mindre lamper som stålamper, stearinlys, vegglamper, lamper som henger fra taket eller liknende. Samtidig liker jeg veldig godt å lage mine egne lamper, finne dem brukt eller kombinere bruktfunn og nye ideer. 

Et eksempel på sistnevnte er lampen som henger over stuebordet på bildet under. 
Det var i utgangspunktet en lampeskjerm jeg fant i en bruktbutikk og som i etterkant har fått selskap av diverse kort jeg har samlet med meg de siste årene. 


Kortene er festet med treklyper og skjermer noe av lyset fra pæren.
Det jeg liker spesielt godt er at den kan variere uttrykk fra dag til dag etter hvilket humør man er i. 

Dette er altså et eksempel på hvordan jeg lyser opp hjemme når mørket senker seg.


Photo: RI-MAKE

2 kommentarer:

  1. Så utrolig kult! Jeg er på jakt etter en ny lampe til å ha over stuebordet, kanskje jeg lar meg inspirere av din! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Kult at du likte den! liker sånne ting som kan endres med enkle midler når man får lyst på litt forandring! Ønsker deg lykke til i jakten på ny lampe! Vil gjerne se resultatet dersom du bestemmer deg for noe liknende! :)

      Slett