søndag 15. november 2015

DIY - PANNEBÅND

Ute er det kaldt. 
Regnet som pisker mot ruta, blir til hvit snø på fjelltoppene. Det er fint. 
Samtidig må vi kle på oss mer. Om litt vil snøen krype lenger ned langs fjellsidene og vi kan se frem mot en hvit jul. Jeg håper i det lengste. 

I år har jeg forberedt meg på kulden med garn fra Fretex. To pannebånd har det blitt, i fargene grått, hvitt og støvrosa. Fine julegaver, tenker jeg. Håndlaget og miljøvennlige. 





Jeg heklet to pannebånd. 
Deretter kjøpte jeg mykt bomullsstoff som jeg klippet til og sydde fast for hånd på innsiden av båndene. Slik blir de myke og varme på samme tid. Skinnrester etter en utslitt støvlett gjør det lille ekstra. Kong vinter, jeg er klar!




Photos: RI-MAKE

2 kommentarer:

  1. Så fine! :) Har laget noen sånne før, men brukte fleece-stoff inni. Da ble det ikke så mye igjen av strechen i de. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) sier du det? Jeg var nemlig litt usikker på om jeg skulle velge fleece eller bomull, men fant bare tykk fleece, så da ble det bomull isteden :) takk for tips!

      Slett