søndag 22. november 2015

JULESTEMNING PÅ FLYTTELASSET

Jeg har ofte kjent på irritasjon og sinne over julekampanjene som starter lenge før advent, julemarsipanen som lusker seg inn ved kassen i dagligvarebutikkene og overpyntede butikker i slutten av oktober. I år derimot, kjennes det annerledes. Jeg har allerede runnet flere juleskiver, sett julefilm på kino (alene), pakket inn flere julegaver, gomlet mandariner og storkost meg med tanken på at det snart er jul. 

Hvorfor er det annerledes i år? Jo, jeg tror jeg vet svaret. 
Vi skal nemlig flytte, i alle fall for en liten stund. Jeg har sagt opp jobben min, og 1. februar reiser vi fra Stranda. Jeg synes det er vemodig å reise herfra. Verdens fineste plass, herlige folk og gode minner. Derfor dette behovet for julehygge litt tidligere enn vanlig.
Hvor vi skal og hva vi skal finne på videre kommer jeg tilbake til en annen dag. Tror det blir fint og spennende på mange måter. Men, la oss fokusere på advent i dag. 

Flytting krever nemlig sitt. Heldigvis har vi ikke alt for mange ting og store møbler som skal drasses på, men vi har nok. Derfor ønsker jeg meg ingenting i år, jeg vil heller ikke kjøpe noe, men derimot, og mye heller, lage noe fint av det vi allerede har. Jeg har for eksempel hauger av papp og papir etter andre prosjekt, og jeg tror disse restene vil fungere ypperlig til julepynt og innpakning. Gleder meg til å komme i gang!

Denne helgen har jeg forsøkt å skape litt julestemning av de tingene vi har fra før. Det er ikke så mye som skal til. Noen julekort på bordet, lys i messingstaker og en dæsj grønt. Enkelt og greit. Sånn skikkelig jul får jeg lage en annen gang. Er det bare jeg som har kommet i julestemning?



Photos: RI-MAKE








2 kommentarer:

  1. Med 30 cm snø i helgen kom jaggu jeg også i julestemning tidligere enn normalt. Spennende med flytting da. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er så hyggelig med snø!! :) Blir både skummelt og spennende med flytting. Skrekkblandet fryd ;)

      Slett