tirsdag 8. mars 2016

BRUKTHANDLING PÅ NZ

Nå har vi vært på New Zealand i litt over en uke. Vi landet i Christchursch på den sørlige øya forrige lørdag, og har deretter leid bil og beveget oss nedover langs kysten. På vegen har vi besøkt småbyen Timaru og den litt større byen Dunedin før vi satte kursen for selve rosinen i pølsa, fjellene og byen Queenstown hvor vi nå befinner oss.  Bilen gir oss mange fordeler på reisen, blandt annet at vi kan stoppe hvor vi vil og når vi vil, hvilket er helt genialt når det for eksempel dukker opp en bruktbutikk (hehehe) langs vegen. Jeg stakk innom en liten butikk i Timaru, utvalget var ikke all verden men den som leter, den finner.
 
 
Det var mye lurvete tøy fra relativt nye kjedebutikker, gamle plastleker og slitne sko. Likevel kom jeg over noen småskatter på stativet ved kassen hvor det hang en hel gjeng med tørkleder i alle regnbuens farger. Jeg gikk gjennom ca. ALLE og plukket med meg tre stykker i silke. Det ene er ganske stort med sarte vannfarger og illustrasjoner av mennesker og hus, de to andre er litt mindre og har grafisk mønster. Dette er perfekte suvenirer som tar minimal plass, og som kan brukes på mange måter resten av reisen. I morgen har jeg sett meg ut en ny butikk som ligger på veg inn til sentrum, gleder meg! 

 -Rikke

 
 
 
Photos: RI-MAKE

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar