lørdag 15. oktober 2016

FROST


Det var ikke mye som ble med meg hjem fra turen til Helsinki, 
men disse glassene i serien Ultima Thule fra Iittala, er helt perfekte suvenirer. 

Jeg ble kjent med serien for noen år siden da jeg fikk seks originale glass i gave av farmoren min.
Siden den gang har jeg funnet ytterligere fire glass på Fretex, riktignok i en størrelse større enn dem jeg fikk av farmor, 
og jeg har derfor vært på utkikk etter to glass til for å gjøre samlingen komplett.  
Karaffelen fikk jeg i forsinket 30-års gave av en god venninne for noen uker siden. 
Snakker om heldiggris!

Serien er designet av Tapio Wirkkala på 1960 tallet, og inspirasjonen er hentet fra issmeltingen i Laplan. 
Det var derfor ekstra gøy å ta bilder av glassene i dag, da gradestokken viste -5 og tåka lå tykk over 
landskapet, da små vannpytter hadde frosset til is og bakken var dekket av rim. 
Bare se hvordan kvastene i karaffelen ser ut som de er frosset fast. 
Vakkert!



Photo // Collage : RI-MAKE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar