søndag 30. oktober 2016

HEKLET PUTE



Jeg er bitt av basillen, "heklebasillen". 
For dere som har fulgt med her inne en stund, så har dere sikkert fått med dere alle putene jeg har heklet fra før,
og her er den siste, en pute i blått og grått. 

Garnet er funnet på ulike bruktbutikker, og jeg synes dette er et godt eksempel på hvordan man kan skape noe fint ut av det andre ikke ser verdien i, eller lenger har bruk for. 
Putens bakside er sydd av tykt og fint linstoff som også er funnet brukt. 
Den som leter finner! 

Det veldig gøy å sette sammen rester slik som dette garnet. 
Du må tenke og planlegge helt annerledes enn om du går i butikken og kjøper alt du trenger. 
Kanskje du har noen rester liggende der hjemme du også, eller kanskje du har funnet noe brukt?
Ved å hekle felter slik som dette gjør det ingen ting at du går tom for en farge eller et nøste. 
Bruk fantasien og miks etter eget ønske!

-Rikke





Photo // Collage: RI-MAKE

2 kommentarer:

  1. Flotte puter og god ide. Hvordan gjør du med lappene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Takk for fine ord Gro! Jeg hekler samme teknikk på hele puta, men jeg skifter tråd der hvor jeg vil ha "lapper". Tråden knytes sammen på baksiden før jeg syr sammen for- og bakstykket. :) - Rikke

      Slett