lørdag 22. august 2015

DRØMMEBOLIG

Dere som følger meg her inne vet antakelig at vi ikke eier, men derimot leier bolig. For meg som er arkitekt og er opptatt av gode løsninger og kvalitet, kan boligen til tider by på frustrasjon og irritasjon, noe jeg jobber med, for ingen vil vel bo med en irritert og til tider frustrert person. Hvor kjipt må det ikke være å høre på tidvis syting over mangel på gjennomlys og lagringsplass, gult parkettgulv, kremgult "jukse-panel" (i HELE leiligheten), maks dårlig planløsning og upraktisk kjøkken? Jeg tipper veldig.

Uansett, med tiden har jeg innsett at denne bo-situasjonen har sine fordeler. Jeg har for eksempel funnet ut hvordan jeg IKKE ønsker å ha det den dagen vi kan velge løsninger selv. Samtidig gir situasjonen grobunn for drømmer, og til nå har drømmeboligen endret karakter og innhold mange ganger. 

En av drømmene som har fulgt meg hele veien, er drømmen om et skikkelig arbeidsrom, med god lagringsplass, massevis av lys og kreativt kaos. Bildet nedenfor har jeg spart på i evigheter. Jeg husker ikke lenger hvor jeg fant det, men fin inspirasjon til mitt fremtidige hjem og arbeidsrom, det er det.



2 kommentarer: