lørdag 29. august 2015

DIY - LITE BRETT MED MØNSTER

Så var det helg igjen, og jeg klager ikke på det! Jeg er stor fan av hverdager også, men aller best liker jeg helgene hvor jeg kan kose med større og mindre prosjekter. Et lite prosjekt jeg nylig ble ferdig med, og som kom til sin rett i dag tidlig, er dette lille brettet jeg fant på et loppis for lenge, lenge siden. Det var litt slitt og hadde noen flekker som ikke lot seg fjerne, og derfor tok jeg sprayboksen fatt. 



Slik gikk jeg frem:

1. Pusset overflaten lett med finkornet sandpapir. 
2. Vasket bort alt pussestøv og evt. fett, med kraftvask fra Jotun.
3. Sprayet MANGE tynne lag med hvit matt spraymaling. ( Lot tørke mellom hvert lag.)
4. Dekorerte den hvite overflaten med en gammel neglelakk. Brukte en grillpinne til dette. På denne måten blir prikkene "perfekt-uperfekte".
5. Avsluttet med to runder klarlakk på begge sider.
6. Pusset kanten med sandpapir, slik at kanten med finer kom til syne. Synes det er fint å beholde noe av det opprinnelige uttrykket. 
Ferdig!



Perfekt som skåner for skjeer eller te-poser ved siden av en koppe med kaffe eller deilig te. 

God helg!


Photos: RI-MAKE

2 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Du er så flink til å se potensialet i gamle ting. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Så hyggelig at du sier det! Takk! :)

      Slett