tirsdag 1. september 2015

FORNYELSE

Første september. Ganske sprøtt, hva? Mye endrer seg. Fargene, lyset, temperaturen. Jeg liker det faktisk veldig godt, at høsten er her. Jeg har brukt mye av sensommeren til å gjøre ferdig ulike prosjekter som jeg vet blir kjipe når temperaturen faller og dagene blir kortere. Derfor har prosjektene som skal pusses, oljes og males blitt prioritert. 
Her er pinnestolen jeg fant på Geilo i påsken, nymalt og fin, i en lysegrå nyanse. Den støvblå puten sydde jeg i helgen av rester fra en stoffprøve jeg fikk i sommer. Stoffprøven holdt akkuat til dunputen fra bolia, som jeg fant på Fretex i fjor høst, men som hadde helt feil trekk. Fornyelse er digg dere, spesielt om høsten. Slang med noen epler også jeg, sånn for høstens skyld. Noen som smaker godt, og et loppisfunn i messing. 



Pussing og grunning må til.


Lys antikkgrå.


Norsk møbelstoff i ull.


Epler = høst.


Photos: RI-MAKE

6 kommentarer:

  1. Godt å friske opp sånne gamle pinnestoler. :) Jeg har begynt på en der jeg pusser frem treverket på ryggen. Får se når jeg er ferdig om jeg sprayer og lager ombrè-effekt opp over ryggspilene eller om jeg finner på noe annet. :) Du har ikke instagram for offentligheten vel? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj, så spennende! Kunne vært gøy å se når du er ferdig! :) Jeg har faktisk nettopp laget meg en instagram-profil. Foreløpig er den helt tom, men det håper jeg å endre på allerede i morgen! :) Hyggelig at du spurte. ri.make er navnet.

      Slett
    2. Kan ikke love noe om når det blir ;) Men nå har jeg hvertfall lagt deg til på Instagram. Er ikke så aktiv selv, men når jeg blir ferdig med stolen så skal jeg få lagt det ut der. :)

      Slett
    3. Stas! :) Da skal jeg fælge med! gleder meg til å se resultatet! :)

      Slett
  2. Så fint!
    Digger både stolen og puten:)

    SvarSlett