søndag 13. september 2015

"LIDT MEN GODT"

Vi er inne i en ny sesong, og ny sesong betyr nye fristelser. Det er lett og la seg friste, begeistre og forføre av alle de nye formene, tekstilene, fargene og ulike materialene som presenteres rundt om på messer og ikke minst i butikkene i disse dager. 
Nettopp derfor vil jeg oppfordre til gjenbruk. 

Prøv å tenk over hvor kort tid det tar før lykkefølelsen over noe nytt har gitt seg og hvor fort man craver noe nytt. Fine, nye ting skapes hele tiden, det gjelder derfor å vente litt, ha is i magen, og slå til først når man virkelig kjenner at DETTE er noe vi trenger, har ønsket oss lenge eller kommer til å bruke masse og ha stor glede av. 
Jeg vet at mange er veldig flinke til dette, og jeg vet samtidig at det er lettere sagt enn gjort, for meg selv og alle andre. Likevel kan vi alle forsøke å bli litt flinkere. "Lidt men godt" sier danskene, et slagord jeg forsøker å leve etter i størst mulig grad. 

Nedenfor har jeg valgt å vise frem den evigaktuelle Scandia-prince fra fjordfiesta som jeg var så heldig å få av sjefen min på jobb. Snart 50 år, godt brukt og like fin. Mer om den her. Bordet er egen redesign, som du kan se nærmere på her,  og skålen i marmor fant jeg på en bruktbutikk til 10 kr. Gjenbruk asså, jeg går aldri lei!



Photos: RI-MAKE

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg heier på høst planen din for videre innlegg: "Like bra brukt" :-)! Setter veldig stor pris på innleggene dine, de er estetisk flotte og inspirerende! Gleder meg over hver gang du har publisert et nytt innlegg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så utrolig koselig å høre! Nå ble jeg glad! :) Takk!

      Slett