tirsdag 24. mars 2015

BORDPLATE-FIX

Helgen som gikk var innholdsrik til tusen! Jeg og han andre som bor her fikk vasket hele leiligheten, dratt på konsert, laget god mat, gått på ski og i tillegg fikk jeg slipt ned det gamle retrobordet jeg fikk av mormor for mange år siden. Jeg slipte det ned i forbindelse med en jobb, og den jobben skal jeg fortelle om litt senere. Akkurat nå tenkte jeg å sette fokus på det gamle bordet til venstre i bildet.


Som bildet viser, så det rimelig slitent ut, med striper, små fettflekker og matt overflate. Jeg vet jo at slike møbler skal oljes innimellom, men så vet jeg også at det ikke blir prioritert før jeg absolutt må. Nå måtte jeg, følte jeg. Stakkars bordet!


Jeg ser jo nå at det bare er tullete å utsette en slik jobb, rett og slett fordi det går unna i en fei. 
Jeg vasket bordet grundig og lot det tørke i solen. Deretter pusset jeg ned platen med pussemaskinen som hadde et finkornet sandpapir. Deretter gikk jeg over med møbelolje. I alt tre runder skulle til før jeg helt til sist kunne avslutte og forsegle platen med voks. 

Jeg tipper at dette bordet får seg en "ri-make-over" med tid og stund, for det er jo begrenset hvor mange ganger man kan pusse ned slike møbler. Enn så lenge er jeg veldig fornøyd!


Photo's: RI-MAKE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar