onsdag 11. mars 2015

DIY- GAVEBOKS

Det føltes litt som et evighetsprosjekt til å begynne med. Jeg tenker selvfølgelig på alle boksene som jeg har samlet med meg de siste årene. Boksene som er for fine for søpla men som likevel trenger en oppgradering. Likevel begynner jeg å se lyset i enden av tunellen. Det skal sies at jeg koser meg skikkelig da, med alle disse boksene.



Denne esken var i utgangspunktet emballasjen til et lys fra Voluspa, kledd med logoklistremerker. Som jeg har skrevet tidligere, er jeg ikke fan av logoer, spesielt ikke dersom esken skal brukses som gaveinnpakning. Her måtte jeg altså finne på noe lurt...

Klistremerkene satt så godt fast at overflaten ble skikkelig stygg da jeg forsøkte å fjerne dem. Løsningen ble derfor avispapir og lim, lag på lag, helt til overflaten var dekket. Deretter fikk esken noen runder med sort spraymaling før det var klart for prikken(e) over i-en. 

Prikkene lagde jeg ved hjelp av en gammel neglelakk i en lys beige tone og en grillpinne. Liker godt det tilfeldige uttrykket som oppstår når prikkene blir påført på denne måten. Små og store prikker om hverandre med varierende form.

Til slutt brukte jeg (som tidligere) hanken på en gammel pose fra COS som gavebånd. Nå mangler jeg bare en anledning så jeg kan gi den bort med noe fint inni!




Photo's: RI-MAKE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar